onsdag 31 juli 2013

Skadade paprikor

När vi flyttade så fick vi helt plötsligt en inglasad balkong så jag tog med mina chili och paprikaplantor för att jag tänkte att dom borde trivas där. Jag började även skörda en hel del frukter som precis börjat ändra färg för att hinna få fler blommor och knoppar innan det skulle bli för sent. Och det en hel del nya blommor men så åkte vi till dalarna i några dagar. Och när vi kom tillbaka så var plantorna helt uttorkade och vissna. Dom återhämtade sig efter vattning men alla knoppar ramlade av.

Och så här såg paprikorna ut, verkar som att dom blev brända i solen trots att dom stått bakom glas hela tiden förut. Det värsta var att min största finaste paprika som jag väntade på att den skulle ändra färg också råkade ut för detta så den fick jag plocka och använda det jag kunde i en gryta. Så nu har jag bara en paprika totalt på fyra plantor. Inte så bra utdelning med andra ord.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar