torsdag 18 juli 2013

Flytt

Vi håller på att förbereda inför flytt om en vecka. Vi ska bo på tillfällig adress för vi har inte hittat någonstans att bo än. Så nu håller jag på och tömmer balkongen och flyttar ut det som går till kolonin. Lite plantor kommer få flytta med annars har jag inget att pyssla med när jag är hemma, det är ju mitt dagliga nöje att se till mina plantor om dagarna när jag är hemma.

 Jag fick en cantaloupe planta när jag var hemma så den har jag plantera om så nu hoppas jag att det hinner bli meloner. Det känns som att allt redan håller på att lida mot sitt slut men än går det att så en del. Jag skall försöka hinna med lite asiatisk kål och lite mer sallat. Men jag har ingen plats än och dessutom så regnar det ju aldrig här så det är ingen mening med att så frön om jag inte är på där och kan se till att det hålls fuktigt.

Idag var en dag då jag äntligen kunde se hur fint det faktiskt ser ut på lotten, väldigt frodigt och grönt trots att det är så torrt. Vi vattnar oftast inte, bara i bland när det verkligen behövs. Och jag kan säga att det märks på gurkorna, herregud så beska dom är. Men i alla fall, ser man bortom ogräset så ser det faktiskt fint ut just nu och det är många som kommit förbi och sagt det de senaste dagarna så det är kul. Passade på att ta en överblickbild igen, och fortfarande saknas det lite blommor för att det ska bli ännu finare. Kryddornad blommor är så små så de syns inte på en sådan här bild. 





Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar