fredag 19 juli 2013

Beska gurkor

Grr vad våra gurkor är beska! Men det är bara en sort som är så besk att den inte går att äta. I dag plockade jag vita gurkor och dom var goda. Dom växer på exakt samma ställe så kanske är det så att den gröna gurkan är en beskare sort och därför blir sämre än den vita. Vi har i alla fall börjat vattna lite oftare på gurkorna och hoppas på det bästa.


Jag odlar alltid frilandsgurkor av västerås-typ och använder som vanliga gurkor bara skrubbar dom ordentligt så att taggarna försvinner.  Vi brukar få ett stort överflöd men i år går det trögt, än så länge har vi nog bara skördat 6 gurkor.

En annan sak som inte går så bra är mina olika ärtor, dom har växt fint och plantorna är höga och fina. Men det blir dåligt med ärtskidor och vissa är till och med missbildade och fula. Väldigt ynklig skörd än så länge. Vi får se hur det går med mina ny sådda ärtor som jag tog från ett vanligt paket från mataffären.


Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar