onsdag 17 juli 2013

Ulriksdals slottsträdgård

Igår blev det ingen odling för egen del, utan vi åkte till Ulriksdals slottsträdgård. Jag gick omkring på frilandet och tittade, medan de andra lekte i lekparken där.



Här skulle jag kunna tänka mig att jobba, med grönsaksodlingen. Jag undrar hur stora deras plantor är när dom planterar ut för jag vet att dom börjar mycket senare än vad jag själv gör men ändå är deras grönsaker skördeklara tidigare. Om jag inte odlade själv så skulle jag lätt åka hit och plocka det man behöver.

Jag såg dom här fina pyramiderna av armeringsjärn till bönorna som jag tyckte var smarta. Gäller att lägga på minnet. Jag skrev ju om mina bönor som jag trodde var högväxande och vi har byggt ställningar till dem, som skulle bilda väggar i odlingen för att få det lite mer ombonat eller vad man ska säga. Men nu har jag läst på om dom sorter som jag köpt och det är vanliga buskbönor så det blir inget klättrande där inte. Så tråkigt, jag hade verkligen sett framför mig hur det skulle ha sett ut. Men huvudsaken är väl ändå att det blir bönor.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar