måndag 15 juli 2013

Tillbaks i stan


Så var vi tillbaka i stan igen, känns ju lagom roligt när nu när det är så skön sommar. Men det är i alla fall kul att komma hem och ta hand om mina odlingar.

Vi kom hem igår kväll så jag gick ut till kolonin i morse. Och det hade inte hänt någon katastrof den här gången heller. Jag vet inte varför jag förväntar mig det varje gång jag varit borta ett längre tag.

Det var en del att skörda och en del att rensa, så jag betade av en bit i taget med både skördekorg och rensningshink. Så här kommer lite bilder från kolonin:

Bönor är på gång, jag trodde det här var en högväxt sort, men den ser ganska buskig ut måste jag säga. Verkar inte vilja klänga sig uppåt heller. Jag som ville ha höga bönor och har byggt stöd och allt.

 Solros, det kommer flera blommor på samma stjälk på de här röda, men dom har blivit för tunga så flera gar vippat och jag har satt stödpinnar. Hoppas majsen växer lite snabbare  snart så att dom kan hjälpa till att stödja.
 Bondbönor, inte så långt kvar till skörd.
 Trots totalt förstörda blad av sniglar så orkade dom komma igen och växa, den här är nog stor som en tennisboll nu. Jag ska låta den sitta ett tag till, men bör dra upp den så snart som möjligt för nu är det trångt bland kålen.
Broccolon gömmer sig under massa blad, det går knappt leta sig in till själva huvudet. Men snart är det nog klar. Undra om det kommer sidoskott på dessa eller om det bara är broccoli som får det. Blomkålen har för övrigt inte börjat bilda huvuden, trots att det är en tidig sort. Det kanske också beror på att det är lite trångt nu. 

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar