lördag 6 juli 2013

Föröka plantor

Jag har haft lite extra tid nu i vår och sommar eftersom jag är ledig och jag tar dessutom ut minimalt med pengar så jag har fått börja tänka lite mer ekonomiskt. I vanliga fall brukar jag shoppa en hel del plantor men i år har jag hållt igen och odlat det mesta själv samt delat och tagit sticklingar och skott. Och det är faktiskt lika kul som att köpa plantor. Här ovanför är en mynta som jag tagit små skott av, tre stycken satte jag i en kruka och så har jag toppat dom vart efter dom har vuxit. Topparna lägger jag i en kanna med vatten i kylen för ett gott smaksatt vatten.

Jag har även provat att göra rossticklingar och lavendel, dom är långt ifrån klara så jag vet inte resultatet på dem än. Jag håller även på att försöka rota grenar av vinbären men det är någon liten person som envisas med att lyfta bort stenen hela tiden.

Tomatsticklingar har jag gjort också, dom tog sig allihop och några är det redan tomater på.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar