söndag 7 juli 2013

Sommarens finaste dag?

Det här skulle kunna varit sommarens finaste dag, det återstår att se i höst. Men strålande sol, värme och vindstilla. Ena halvan av familjen har varit och badat medan jag och lillebror gick för att köpa saftflaskor, det fanns inga. Tydligen är det inte saftsäsong än... Jag får leta vidare imorgon. För det är dags att sila den rårörda jordgubbssaften.

Jag har fixat lite med växterna på balkongen, inte så mycket att göra förutom att binda upp och klippa lite blad. Så här ser det ut nu:

Sen har vi såklart varit ute på kolonin en sväng, det var hög tid att vattna innan allt vissnar ner och dör. Här har det inte kommit en droppe regn på väldigt länge nu. Så det gäller att passa på för snart blir det nog vattningsförbud om det inte kommer något regn. Jag har gjort lite tråkigt jobb också, rensat gångar från ogräs. Både mina egna och dom utanför lotten. Det var lite lättare idag när det var torrt i marken men jag hann ändå inte klart.

Janne fick sätta upp lite pinnar och snören till bönorna så att dom har något att klättra på. Jag skulle ha tagit en översiktsbild innan vi gick hem men det blev inte av. Det får bli imorgon för då måste jag dit och trimma lite i kanterna.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar