torsdag 1 augusti 2013

Underbart är kort

Idag hade vi planerat att åka ut till kolonin och fixa lite, vatten behövdes inte denna gång efter allt regnande... Men det var en del att skörda och en hel del som behövde snyggas till och rensas. Det nalkades mörka moln så jag stressade med skörden så gått jag kunde och började rensa lite i gångarna. Men så blev storasyster getingstucken på ögonlocket och var helt otröstlig så det var bara att åka hem. Ingen fara med ögat nu, lite svullet bara.

Här kommer dagens skörd:

Det blir en del kål nu kan jag säga, jag hade missat en broccolo såg jag. Den blommade för fullt och var bara att kasta. Jag måste nog dig varannan var tredje dag nu och hålla koll, för har det väl börjat bildas ett huvud så kan det gå snabbt.



Och här är två närbilder på härligheten, rinblommor brukar jag strö ut lite här och var för det är en sån tacksam blomma. Man kan plocka till buketter och det kommer nya knoppar. Jag önskar dock att den kom i andra färger. Jag gillar inte orange, men jag har hittat den här lite mer aprikosa varianten som är fin. Och så har jag någon mer sort med lite färre och spetsigare kronblad som skiftar i rött.
Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar