torsdag 1 augusti 2013

röra och förfall

Än räknas det som sommar, men jag tycker nog att jag börjar ana ett visst förfall i odlingen. Och det är inte lika fint längre trots att det är en del som precis har börjat blomma och växa. Potatisen fick jag klippa blasten på idag, ärtplantorna är gula och så gjorde regnet att det kändes lite brunt och trist idag. Och till råga på allt så hittade jag en massa mördarsniglar. Jag klippte nog 5 stycken bjässar så jag vill inte tänka på hur många det kommer vara på kvällen när det är fuktigt och ingen sol.


Solrosorna är fina, den här har minst 5 blommor på samma stjälk. Det är lite för tungt så dom måste ha stöd. Men fina är dom, och humlorna verkar gilla dom. Jag ska försöka ta frön när dom mognat.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar