torsdag 8 augusti 2013

Odla mot en vägg

Vi har en bra vägg på kolonin där jag har tomater för det mesta, i år är det betydlig fler och finare. Än så länge är dom friska och fina. Men väldigt få mogna. Jag trodde det skulle vara fler nu när vi kom tillbaka från landet. Jag har toppat alla plantor för att dom ska hinna mogna, men jag vet i sjutton om dom kommer hinna. Men än så länge har jag hopp. Förra året gjorde jag en så god tomatsås på våra tomater och jag skulle vilja göra mer av den i år om jag hittar receptet.

Det är lite hängigt i växtskåpet, men efter lite vattning så bör det ordna sig igen. Nu vill jag att det ska börja lysa rött här, och möjligtvis gult också. Men jag är tveksam till om det blev någon golden sunrise i år. Jag satte inga namnlappar utan jag tänkte att jag ser vad det blir när dom mognar. Och man ser tydligt vilka olika sorter det är. Men just golden verkar ha försvunnit. Tur att jag plockade några hos mamma innan vi åkte hem. Dom tillhör min favorit, perfekt runda, lagom stora och väldigt fin färg och smak. Och nu när jag tänker efter så undrar jag om inte mamma lyckats få alla mina San marazano också. För dom kan jag inte heller hitta hos mig.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar