lördag 1 juni 2013

Another day in paradise

Idag kom vi äntligen i väg till kolonin och till min glädje så hade inte ogräset tagit över allt för mycket. Kanske har mitt eviga rensande gett resultat för stunden.


I drivbänken växer det sallat, gurka och melon nu. Slanggurkan hade blommor men melonerna hade nästan inte växt något.

Lillebror och jag inspekterar sparrisen...

Jag glömde kupa potatisen innan jag gick hem kom jag på nu, den har växt väldigt mycket de senaste dagarna. Men till midsommar är den nog inte klar.

Inte så mycket att säga om den här bilden.

Jag kan inte få nog av att fota sallat, de ser så härliga ut när som växer, och nu har vi redan skördat mer sallat än vad vi gjorde på hela förra året. Funkar bättre att förodla hos oss så idag satte jag några frön i krukor så att jag kan plantera ut där det blir hål sen.

Nyskördad ruccola, plocksallat, spenat och sallatshuvud till middag ikväll.

Blivande märgärtor, dessa ser jag fram emot väldigt mycket!

Plockade med mig lite örter hem, vi är dåliga på att använda det. Men citronmeliss och mynta ska få gå ner i juicecentrifugen snart tillsammans med massa frukt. Sen är det även oregano och temynta. Temyntan kanske också får följa med ner i juicen när jag tänker efter.


Lite halv mulet men varmt idag, men nu regnar det. Perfekt för det behövdes lite vatten där ute. Jag sprang med några vattenkannor men det räcker knappast. Det ser fortfarande lite brunt och trist ut, men snart borde det ha växt till sig lite mer.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar