söndag 23 juni 2013

Flädersaft

Här om dagen plockade jag fläderblommor (eller var det igår?) jag är så trött nu för tiden att jag inte kan hålla ordning på något. Hur som helst, när jag började plocka så såg jag att de flesta inte slagit ut än och en del växte så högt upp att jag inte fick tag på dom. 10 hela klasar fick jag ihop tillslut så jag fick minska ner på ett recept så det bli nog ca 1 liter saft den här omgången. Men efter den här värmen så kan jag nog gå ut redan i morgon och plocka mer. Kanske ska passa på att frysa in lite blommor också, och så har jag hört att man kan torka och göra te. Så det ska jag nog också prova. Och plocka lite andra örter så jag kan göra egna teblandningar.

Recept känns överflödigt, det finns 1000tals om man googlar :)

Idag har jag inte varit ute på kolonin, vi åkte till Ulriksdal istället. Jag köpte inget och orkade inte ens gå ner till frilandet och titta vilket alltid varit det bästa med att åka dit på sommaren. Men som sagt, jag är galet trött just nu. Jag skulle ha köpt bondbönsfröer men dom hade plockat bort fröerna så det blev inget med det. Nu orkar jag nog inte beställa på nätet heller så det får bli ärtor där det blir tomt i landen istället.

Såg dom här fina krukorna där, sådana skulle jag vilja ha flera av. Måste blir väldigt fint med gröna växter i, eller hortensia. Men dom var lite för dyra för att köpa fler än en just nu.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar