söndag 2 juni 2013

Sommar!

Idag kan man verkligen säga att det är sommar, det har varit så varmt och skönt ute och efter regnandet igår kväll så kunde man nästan se hur det växte i värmen och allt var friskt och grönt. Vi satt i skuggan på kolonin och lyssnade på fåglarna och hade det gott. En dag som man aldrig vill ska ta slut och som vi får försöka komma ihåg om sommaren skulle komma av sig i år igen.


Broccoloplanta, just denna har jag köpt men jag har även sått egna. Var bara tvungen att köpa en bara för att dom hade. Har aldrig provat broccolo förut så det ska bli spännande... Om det blir något. Sniglarna verkat tyvärr ha kommit och dom hade knaprat en del på kålen. Förra året fick jag väldigt fin kål av alla de slag. Inga fjärilslarver så långt ögat nådde så jag behövde inte ens täcka över dem. Jag tycker alltid att det är så synd att behöva täcka eftersom de är så fina när de växer.

Två tomatplantor fick flytta ut till kolonin idag, jag hade inte plats på balkongen. Förra året fick vi massor med tomater på minst tio plantor som vi hade på friland och i krukor på kolonin. Tyvärr blev en stor mängd svarta och ruttnade när de mognade så jag tänkte inte ha några där ute i år. Men men, synd att slänga. Lite trött ser den allt ut att vara men nu har den fått stor fin hink med massa ny jord. Sorten är för tillfället okände, sådde tre olika och jag hade inga namnskyltar och var för lat för att fixa det. Just nu kommer jag inte ens ihåg vilka olika jag sådde, tog en bild med mobilen på påsarna för att komma ihåg men jag köpte ny telefon och bilderna hängde inte med över. 


29,90:- på Ica kan man inte motstå när alla vindruvsplantor dog på balkongen i vinter. Denna satte jag ut mot väggen på huset. Jag köpte en till, som jag tror att jag ska ge bort. Men jag har inte bestämt mig än...


Storasyster och jag promenerade hem idag, det är nog minst 3 km och hon är jätteduktig på att gå hela väg. Såg en tjej med två lösa papegojor på vägen som lät som katter.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar