lördag 22 juni 2013

Dagens skörd

Idag tog jag några bondbönor, dessa kommer från dem jag sådde inne, dom blev klara ett par veckor tidigare trots allt. Jag trodde inte det, men dom andra blommar fortfarande utan att några bönor bildats än. Men dom här har gett otroligt dålig skörd måste jag säga. Endast ett par skidor på varje planta fast det var så många blommor på. Jag hoppas dom börjar blomma en gång till för annars blir det inte många bönor där inte. Jag funderar på att sätta en omgång till när jag grävt upp all potatis på ett ställe. Dom borde hinna bli klara innan hösten. Det gäller bara att försöka hålla jorden blöt så att dom gror ordentligt.

Jag tog ingen bild på resten av skörden, det var nämligen lite samma som i torsdags. Grävde upp två stånd potatis till idag, och dessa var det betydligt mer på. Fick över 700g på två plantor mot 500g på tre plantor i torsdag, Så nu behöver vi nog inte köpa potatis på ett tag. Sallat har vi inte behövt köpa på minst en månad redan och vi har en hel del kvar att sköra plus nya små plantor som jag har förberett.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar