tisdag 11 juni 2013

Tomatsticklingar och grästäcke

I helgen klippte jag tjuvar på tomatplantorna i mammas växthus, de hade växt så mycket så jag använde dem som sticklingar. Petade ner några på landet och tog med mig några hem.

Här ser dom inte så pigga ut, men det har fungerat förut så det hoppas jag det gör nu med. Dom sitter i utkanten av sparrislandet. Inte helt optimalt kanske, men jag hade inte plats någon annanstans.


Jag fick även med mig nästan två säckar med gräsklipp från landet som jag har lagt ut ikväll. Det räckte inte så lång, men en bit på väg i alla fall. Jag tycker det ser ganska fint ut med gräset runt plantorna. Här är det kålen och purjolöken som fått täcke.

Här blev det bara fläckvis täckt med gräs, jag har fortfarande lite bönfröer och morotsfröer som inte grott så jag ville inte täcka över där. Melonplantorna alltså... De växer ju nästan ingenting. Borde haft lock på lådan.

Här blev det lite för trångt lite för fort tror jag. Potatisen växte lite snabbare än jag räknat med. Hade hoppats att gurkorna skulle ha växt lite mer så att jag kunde börja binda upp dem. Hoppas dom spurtar lite nu. Romansallat och ringblomma ser man här också.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar