lördag 15 juni 2013

Åska, regn och sol

Vilket väder vi har haft de senaste dagarna, från klarblå himmel till kolsvart om vartannat. Igår gick jag tillslut ut till kolonin trots allt och självklart kom det en åskskur så jag satt mer inne i stugan och häckade än vad jag var ute. Och idag är det sol, men det är samtidigt städdag på kolonin och jag har lite dåligt samvete för att jag inte är det. Men lillebror bestämde sig för att sova till nio idag och det tackar jag och tar emot för.

Nu kommer bildkavalkaden från igår:


Sådde lite basilika när jag hade lite jord över, den har grott nu och ser fin ut än så länge.


Jag får inte nog av dom här bondbönorna!

Här var det frodigt, dill och ringblommor... Och ogräs i massor. Men det såg fint ut med allt det gröna.

Jordgubbar på väg, en var nästan röd, men den hade sniglarna börjat gnaga på. Jordgubbarna växer som en kant runt ett land och har spritt sig själva så dom är inte så högproducerande men några brukar man kunna smaka. Min dröm är ett stort jordgubbsland så att man både kan göra sylt och saft och även frysa in. Samma sak önskar jag med hallon. 



 Slå ut nu då alla pioner så att jag kan plocka hem några att njuta av. Jag tycker plantorna ser finare ut i år och har fler knoppar. Kanske gav vårt grävande och rensande resultat? Eller så inbillar jag mig bara.

Här är slanggurkan på gång, den skulle nog inte bli godkänd av eu... Haha lång näsa åt dom!

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar