torsdag 20 juni 2013

Potatis till midsommar

Förra året satte jag potatis i hinkar tidigt och täckte över med fiberväg och hade mig för att få potatis så tidigt som möjligt. I år hade jag inga sådana ambitioner utan jag höll nästa på att glömma köpa sättpotatis. Jag roffade åt mig två påsar lite snabbt när vi var på plantagen.

Det blev rocket och princess, rocket satte jag någon gång i slutat av april eller början av maj. Kommer inte riktigt ihåg. Idag provade jag att gräva upp en planta och det var potatisar under, helt okej storlek men inte så många i antal. Fick ta tre plantor för att få ett halvt kilo som vi ska smaka imorgon.

Dill och sallat blev det också, så jag tror det blir en ljummen potatissallad till kvällen imorgon.


Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar