tisdag 4 juni 2013

Snigelangrepp och lite annat


Här har sniglarna gått hårt åt min kål, har inte lyckats ta någon på bar gärning än... Övriga runt om kring har klarat sig mycket bättre. Så jag antar att denna får offra sig.

Bondböna pågång! Plantorna ser forfarande väldigt eländiga ut av dem jag försådde, konstigt..

Här ser man lite av de bondbönor som jag sådde direkt ute, de är mycket finare och blommorna är på gång.

Jag gick ut till kolonin idag, en promenad på ca 1 timme fram och tillbaka. Men det är det värt när kvällssolen ligger på och det inte är en själ där ute. Och när dessutom övriga familjen kommer ut och överraskar så är allt perfekt.

Jag känner mig ganska nöjd med min lott i år, förra året var det kaos och jag var rätt stressad över att jag inte hann få bort allt ogräs som växte när vi tog över och vi hade aldrig tid att njuta. I år har vi fått bukt med ogräset hyfsat bra, även om det finns en hel del kvar. Men allt ser mycket mer prydligt ut, eller så prydligt det kan se ut när det handlar om mig. Jag är inte direkt känd som pedant...


Alltså den här lådan! Här råder ingen ordning. Jag gör alltid en plan om hur jag vill ha det innan jag sätter igång. Sen blir det inte riktigt så som jag tänkt i alla fall. Men den här lådan vet jag inte riktigt hur jag har fått till i år. Det skulle vara sallat som skulle ge plats åt gurkor och melon. Så långt stämmer det. Men jag hade inte räknat med att det skulle finnas så mycket plats, så nu petade jag ner två paprikaplator (om dom nu klarar av att stå så fritt). Även bönor har jag sått och mer sallat på lite olika ställen där det funnits plats. Ska bli kul att se oordningen när det har växt upp lite mer. Borde kanske sätta lite blommor där också. Just det, en rad med morötter har jag där också. Eller rad är nog synd att kalla det. Tre stycken har grott. Så det blev till att peta ner nya frön idag.

Här är från en annan låda med lite salig blandning. Varannan gurka varannan romansallt. Ringblommor och bönor sitter det också här. Det fick bli så eftersom det finns ett platsbyggt stöd här. Framför växer det potatis. Som jag kanske skrev en annan gång, jag gillar att blanda.

Sista bilden för idag, en liten minislanggurka.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar