torsdag 6 juni 2013

Blåbärsblues



Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Jag köpte och fick blåbärsplantor när jag fyllde år förra året, det tog ett tag innan de kom i jorden och i våras så hade de fortfarande inte växt fast. Men efter att jag grävde om så verkar dom ha tagit sig. Två olika sorter ska man ha bredvid varandra för att det ska bli bär. Jag önskar dock att någon hade upplyst mig om att dom blommar vid olika tidpunkter... Nu har jag en med utslagna blommor som lossnar en efter en eftersom den andra knappt börjat få knoppar. Synd. 

Jag var tvungen att ta en bild på droppen på kålen innan jag gick hem. I dag stannade jag kvar på kolonin länge för att plocka lite sniglar när dom kom fram, det är verkligen äckligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar