fredag 31 maj 2013

Nästan nervös

Jag har inte varit på odlingen sen i måndags och då var vi bara där en snabb sväng. I morgon ska vi dit och jag är nästan lite nervös. Tänk om allt är uppätet av sniglar och rådjur eller om det inte regnat tillräckligt så att det jag planterade ut i måndags har vissnat?

En sak kan jag vara helt säker på, ogräset lär ha frodats. Det såg jag redan sist och då hann jag inte ta i tu med det. Och efter det här varannandag vädret som vi har haft så lär ogräset ha trivts.

Min melon har slutat växa, den blev stor som en pingisboll men sen orkade den inte längre. Jag skulle ha platerat om den tidigare. Och nu ångrar jag att jag toppade den. Annars hade jag haft flera blommor på gång. Nu måste jag vänta på sidoskotten innan det blir fler.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar