måndag 20 maj 2013

Vad händer med majsen?

Första omgången majs jag satte så grodde några rekordsnabbt, tog max tre eller fyra dagar tror jag. Resten grodde inte alls. Satte en omgång nya och av dessa grodde inget. Nu satte jag de sista fröna jag hade för ett par dagar sedan, hoppas verkligen att de tar sig. Jag brukar inte ha något problem med majsen så det här var något nytt. Nu får vi se om jag åker på att köpa en påse nya frön. Ska kanske passa på att köpa lite fler solrosor.

Solrosor kommer nog bli årets blomma hos mig, jag har spridit ut frön lite överallt, olika färger och storlekar. Men framför allt så hade jag tänkt odla majsen och solrosorna tillsammans i samma ruta. Solrosorna är redan på plats och får växa med spenaten tillsvidare. I värsta fall får jag direkt så majsen, det brukar inte vara något problem men ville försöka komma igång tidigare i år.


Solrosskott


Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar