fredag 24 maj 2013

Dagens trädgårdsgöra


Efter en långdragen budgivning på ett hus som vi verkligen ville ha så behövde vi piggas upp efter att ha förlorat budgivningen så det blev en sväng till Rosendal, där hittade jag äntligen mina purjosar. Det kändes som dom hade mer plantor till försäljning i år än tidigare. Tänkte köpa lite fröer från Runåbergs där också men de jag ville ha var slut. Rosendal är så himla fint och varje gång jag är där så drömmer jag om ett eget sådan ställe. Möjligtvis i lite mindre skala... Och varje gång så undrar jag även varför vi inte åker/går dit oftare. Det ligger ju så nära.

Efter rosendal det åkte vi ut och grillade på kolonin, här är det marshmallows som fixas till efterrätt. Det var väldigt lugn där ute idag och de flesta åkte hem när vi kom så jag passade på att elda upp lite ris. Och det viktigaste av allt:
Jag vattnade ut dessa nematoder, hoppas det funkar för vi hinner inte få bukt med sniglarna när vi bara är där ett par gånger i veckan. Och dessutom så kommer det nya från skogen så det är dömt att misslyckas. Tror dock även att det här har dålig verkan om inte alla runt om kring också behandlar. Men kanske att vi kan fördröja anfallen lite i alla fall.

Sallaten ser fin ut, nu ska den bara växa på sig lite till. Jag har så svårt att skörda när det ser så här fint ut i landen. Annars hade vi kunnat börja ta några mini huvuden redan nu. Nu kommer jag vänta tills dom börjar växa in i varandra, då tar jag varannan så kan de som blir kvar växa till sig ordentligt. Men vi unnar nog oss ett i helgen i alla fall. Det är ju trots allt därför jag odlar. Här ska förresten melonplantorna ner sen när vädret blir lite mer stabilt. Blir nog lagom när sallaten är uppäten.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar