fredag 17 maj 2013

Slottsträdgården Ulriksdal

Idag var vi på Ulriksdal för tredje gången den här månaden tror jag, jag brukar alltid köpa purjolöksplantor där men det har inte funnits när vi varit där. Inte idag heller så det blir ingen purjo för mig i år. Mycket annat fint finns det dock. För mycket...




Förutom en påse jord och en växtnäring så köpte jag en temynta, libbsticka och en västeråsgurka.

Temynta är första gången jag provar så jag får nog googla lite på den. Men jag har hört mycket gott om det och så stod det att den påminner om Earl Grey i smaken, passar mig perfekt! Plantan var ganska så stor så jag kan nog prova några blad redan idag.

Libbsticka har jag bara provat i torkad form men nu hoppas jag att jag kan torka min egna. Passar bra i maten istället för buljong.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar