tisdag 28 maj 2013

Sista påsarna för säsongen


Jag hittade inte borlottibönor i någon butik så det fick bli en beställning till. Bönor, solrosor och basilika ska jag sätta så fort som möjligt. De andra får jag spara till nästa år.

Igår var jag modig och planterade ut slanggurka, meloner och tomater på kolonin. Täckte med två lager fiberduk så jag hoppas det ska klara sig. Det var första och sista gången jag odlade i krukor av tidningspapper. Rotsystemet var sämre i alla krukor och plantorna hade inte växt lika bra som i krukorna av plast. Det kan säkert bero på något annat men jag har alltid undrat vad som verkligen gömmer sig i både papper och färg. Så nästa år tar jag det säkra före det osäkra.
Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar