söndag 19 maj 2013

Stora utflyttardagen






Idag har jag ägnat en stor del av dagen till att rensa och plantera ut mina plantor. Passade på att fota det som börjat blomma. Annars är det ett tag kvar tills det börjar bli fint på riktigt. 


 Här har frilandsgurkorna fått komma ut tillsammans med mina spinkiga romansallatsplantor. Hoppas att dom tar sig. Jag har täckt med fiberduk för säkerhetskull. Några av Yin Yang bönorna fick komma ner i jorden här. Så nu får vi se vilka som blir bäst. Dom jag sådde inne för några dagar sedan eller dom jag sådde direkt ute.

Titta på dom här små kålplantorna, dom ser inte mycket ut för världen just nu. Det är nästan svårt att förstå att dom faktiskt kommer bli stora. Jag har dock sparat några reservplantor för förra året var det på håret att det blev något över efter att sniglarna gått till anfall.

Potatisen Rocket har kommit upp, men även den jag satte ett par veckor senare har redan kommit upp. Bakom är det bondbönorna som har tittat upp, nästan alla verkar ha grott.


Små ärtplantor som kommit upp, jag fick dock så en hel del nya idag för dom flesta hade torkat precis när dom var på väg att börja gro.

Utsikt från stugan, passade på att sätta mig en stund när det regnade. Annars blir det mest jobb och inte så mycket slappande.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar