onsdag 15 maj 2013

På min balkong

Vår balkong lämnar mycket att önska, det tycks alltid blåsa storm även om det är vindstilla ute. Den får inte tillräckligt med sol för att ge några vidare skördar, men ändå är jag glad att jag har den. Och nu är det tredje året som jag har mitt odlingsvitrinskåp där ute. Det är både fint och praktiskt på samma gång.


Så här ser mitt lilla växthus ut, jag flyttade ut mina plantor här om dagen, och självklart blev det plötsligt kallare ut. Men allt klarade sig fint. 

Lite olika kålplantor som snart ska ut i landet, här är det blomkål, broccoli och broccolo samt en bondböna. Ute på kolonin har jag sått kålrot, grön spetskål och brysselkål.

 Lite olika chiliplantor och paprikaplantor som jag köpte från Klostra. Jag hann inte med att så några egna så det här var ett bra alternativ.
Här är några av mina tomatplantor, både köpta och egenodlade, ingen större skillnad på dem. Jag har satsat mycket på italienska sorter i år. och så blev det även några kronärtskockor, det har jag aldrig provat förut så det ska bli kul att se om jag lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar