torsdag 16 maj 2013

En snabb sväng

Idag hann jag ut en sväng till kolonin, jag hade ca 5 minuter på mig bara. Nästan värre än att inte åka dit alls. Nu såg jag bara allt som behövde göras. Allt ogräs som börjar frodas och alla små plantor som behövde vatten.  Men jag får hoppas på bra väder till helgen istället så att jag kan åka dit och fixa.

Några bilder blev det:
Huvudsallat och rädisor är det som är på gång här, hoppas jag hinner få lite sallat i år innan sniglarna kommer.

Här är några bondbönor som jag sådde inne för några veckor sedan, det ser både glest och tanigt ut just nu. Tur att jag har några fler plantor att fylla ut med. Och så har jag satt lite frön direkt i jorden. Två olika sorter är det i det här landet. En med gröna och en med röda bönor. Jag brukar ha förmågan att så allt för tätt i vanliga fall så det här var olikt mig att dom fick så mycket luft runt omkring sig.

Klicka på rubriken för att komma till kommenteringen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar