måndag 28 oktober 2013

Klyfta vitlök och fundera på framtiden

Jag har suttit och klyftat vitlök på eftermiddagen och funderat och planerat inför säsongen. Det är mycket att tänka på och framför allt så hoppas jag att vintern inte kommer riktigt än för vi vill hinna gräva odlingsland och fylla växthuset med jord innan det är för sent. För när väl våren kommer så måste allt vara klart. 

Det är inte långt kvar till sådd av paprika och chili, jag sätter nog kronärtskockor samtidigt. Tänkte ha en radda i växthuset och några ute. 
Sweet banana kommer bli en av sorterna, den är så god tycker jag. Smakar chili men utan någon styrka. Sedan ska jag välja kanske fyra sorters chili till och lite olika färger på paprika. Och efter det är det dags att fundera på vilka tomatsorter vi ska ha. Som sagt, det blir en del att fundera på och vi behöver nog inte oroa oss för att vara sysslolösa framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar