måndag 7 oktober 2013

Årets sista skörd

Nu har jag skördat årets sista skörd, tråkigt men sant. Jag hade sett fram emot att få ett gäng med gröna ärtor men alla var borta. Såg vissa spår som tyder på att rådjuren är tillbaka. Ja ja så är det med det. När jag får min egen odling så ska jag se till att det finns staket runt.


Det blev gott rotmos av kålrötterna kan jag säga.

Vi har varit och höststädat lotten och det blev så fint som det kan bli på hösten. Jag gillar inte höstfärger så mycket och tycker att det mest ser brunt och skräpigt ut så här års. Jag tog en bild innan vi åkte och eftersom jag gräver ner grönsaksresterna istället för att slänga på komposten så sticker det upp lite på sina ställen. Hoppas maskarna blir nöjda med maten.

Snart kommer björken tappa alla sina blad och då kommer hela lotten få ett gult täcke.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar