tisdag 22 oktober 2013

Ett inlägg om namnbyte och annat som händer

Jag har funderat ett tag på om jag skall starta en ny  blogg om vad som händer nu när vi köpt en handelsträdgård. Men så bestämde jag mig för att hålla mig kvar vid denna och helt enkelt döpa om den. Vi håller på att starta upp företaget och tillsvidare heter vi Gryts Handelsträdgård & butik.

Här kommer vi uppdatera om vad som händer i våra odlingar och vad som finns till försäljning för stunden. Eftersom skördar och försäljning samt vad som är moget och färdigt växlar från dag till dag. Jag har skapat en Facebooksida som ni ser en knapp här intill, gilla gärna oss där.

Vi håller fortfarande på att bena ut vad vi skall satsa på till att börja med, vi har många idéer men inte allt för mycket tid på oss. Även om vintern är lång...

Det vi är på det klara med just nu är att det ena växthuset blir som tidigare ägare haft det, alltså tomater, gurka och paprika. Vi kommer även odla lite chili och jag kommer prova på att odla kronärtskockor där. Kanske en och annan melon också.

Det andra växthuset kommer innehålla blommor och jordgubbar. Sedan planerar jag för en mer permanent odling i en del av det växthuset. Vad det blir får jag återkomma med, det är inte prio ett just nu utan det får kanske bli till hösten nästa år.

Vi kommer inte sälja så mycket trädgårdstillbehör utan fokusera på det odlade och ätbara. Men lite fina krukor, jord och gödning kommer finnas. (Denna biten får växa fram under en längre tid)

Nu känner jag att det här inlägget blir för mycket text, och helt utan bilder och det är nog knappt någon som orkar läsa så här långt så jag fortsätter  i ett annat inlägg.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar