onsdag 2 oktober 2013

Äntligen hus!

Nu är det klart att vi köpt ett hus. Med huset hörde även 13000kvm tomt och 3000 kvm växthus. Jag tror att jag klarar mig med det ett tag. Så det har varit en tid med mycket planerande för att starta ett nytt företag. Handelsträdgård och butik skall det bli. Precis som det har varit i många många år. Skillnaden är att nu är det jag som skall driva det på mitt sätt. Och det kommer bli en hel del grönsaksodling och försäljning... Hoppas jag.

Jag ser fram emot att sätta i gång men jag känner att vi måste vara på plats för att kunna planera ordentligt så nu ligger bara planerna i huvudet och gror. Jag har i alla fall en plan på att hinna sätta vitlök innan vintern samt att skaffa fler hönor.

Och näst på tur står att starta en facebooksida, hemsida och ett företagsnamn. Kanske skall jag skriva om jobbet här på bloggen? Eller bör jag starta en ny blogg, eller skall jag skriva på hemsidan om det dagliga jobbet? Många frågor som skall tas i tu med.

Jag får återkomma med bilder när jag är på plats och kan fotografera.

Hoppas allt går vägen och det blir så bra som vi tänkt oss.

Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar